Learn to take care of yourself

Maak kennis met het zusje van yoga 

en leer meer over hoe je deze oeroude Indiase gezondheidsleer kan toepassen in je dagelijkse leven. Yoga en Ayurveda zijn door een zelfde filosofie met elkaar verbonden en vullen elkaar prachtig aan.

Hoe kunnen we ziektes voorkomen

Ayurveda is een compleet gezondheidssysteem dat overeenkomsten heeft met andere Oosterse geneeswijzen, waarin de elementen-leer (aarde, water, vuur, lucht en ether) een belangrijke rol spelen. Het geeft inzichten in hoe we gebalanceerd kunnen leven en ziektes kunnen voorkomen.

Info en tips voor een gebalanceerde levensstijl

Ons doel is om de veelal complexe theorie uit de Ayurveda begrijpelijk en direct toepasbaar voor jouw dagelijkse leven te maken. Geen moeilijke theorieën maar praktische info en tips die juist helemaal passen in deze tijd. Leer meer over je constitutie (dosha) ~ kapha (aarde, water), pitta (water, vuur) vatha (lucht en ether) ~ en hoe je aanpassingen kan maken in je eet- en leefritme om beter in balans te komen.

Benieuwd geworden? Informeer dan naar de mogelijkheden voor zowel individuele trajecten, workshops en cursussen.

Je leert in de cursus meer over:
  • Achtergrond van de Ayurveda
  • Jouw unieke Mind-Body type
  • Dagelijkse routine ontwikkelen
  • Ayurvedische voeding
  • Spirituele kant van Ayurveda en Yoga
  • Evenwichtig leven
  • Ayurveda in je dagelijkse leven
  • Ayuryoga – yoga voor jouw body-mind type
Meer infoAanmelden

Ayuryoga

Yoga voor jouw body-mind type

Hoe kan yoga echt balanceren?

Yoga biedt veel handvaten voor een fit en gezond lichaam. Maar eerlijk is eerlijk, yoga is ook geen wondermiddel. Met inzichten uit de Ayurveda, creëer je een mooie aanvulling. Dit omdat het je dichter bij je eigen wijsheid brengt, over wat jij specifiek nodig hebt in de les. Daarin leer je meer over, hoe je yogahoudingen kan aanpassen op basis van wat je op dat moment nodig hebt.

Welke yogavorm is goed voor je?

Niet elke vorm van yoga is geschikt voor iedereen. Misschien heb je wel eens gemerkt dat de ene les of vorm van yoga beter bevalt dan de ander. Dit kan ook afhangen van het tijdstip, jaargetijde of levensfase waarin je yoga beoefent. We doen ook vaak de stijl die goed bij ons ‘past’. Zo zal een pitta type eerder voor actieve of precieze yogastijlen gaan, een vatha voor een flow vorm en kapha eerder voor een rustige yin vorm. Dit betekent niet altijd dat dit is wat je nodig hebt qua beweging! We ervaren allemaal wel eens disbalans en daarin kunnen we sommige houdingen, ademtechnieken en meditaties in de yoga beter niet, wel of aangepast doen. Handig om mee te nemen in reguliere lessen, eigen practice maar ook voor docenten. Dit om te begrijpen hoe verschillend de uitwerking van de les is, op verschillende type mensen.

Aanpassen kan je leren!

Benieuwd hoe je houdingen kan aanpassen en hoe je de dosha’s (constituties) in balans kan brengen? Op dit moment ontwikkelen we over dit onderwerp cursussen, workshops en bijscholing. Kijk even bij aanbod voor de komende workshops of stuur ons een bericht als je op de hoogte gehouden wilt worden.

Contact

Yoga starts to transform you once you no longer use your body to get into a pose, but when you use the pose to get in touch with your body.