Kosten

  • Reguliere yogalessen: € 165,- voor 15 lessen (75 min) – 2 sept t/m 20 dec
  • Critical Aligment Yoga op vrijdag: € 128,- voor 8 lessen (90 min) |Data: vrijdag 23 aug, 6 sept, 20 sept, 4 okt, 1 nov, 15 nov, 29 nov en 13 dec | 16.00 tot 17.30 uur.
  • Critical Alignment Yoga op zondag: € 128,- voor 8 lessen (90 min) | Data: zondag 1 sept, 15 sept, 29 sept, 13 okt,
    27 okt, 10 nov, 24 nov en 8 dec | 11.00 tot 12.30 uur
    (vol) – eventueel opgeven voor reservelijst
  • Reguliere lessen jaarprogramma (t/m zomer ’20): € 390,- (39 lessen)
  • Proefles – Laat even weten via info@yogakula.nl als je gebruik wilt maken van een proefles. Kosten zijn € 5,- reguliere les en €7,50 Critical Alignment
  • Persoonlijke begeleiding
    Kosten € 60,- (excl. 21 % btw) + Eventueel persoonlijk
    oefenschema € 15,-

Bankgegevens: NL10 TRIO 0254 8454 36 op naam van Yoga Kula o.v.v. naam, lesdag en tijd.

  • Instromen en inhalen
    Het is mogelijk om later in te stromen indien er plek vrij is. De kosten zijn dan het aantal lessen x € 12,-. Hou er rekening mee dat het geen losse lessen zijn en dat je dus ook betaalt voor de lessen die je eventueel tussentijds mist vanaf de eerste les die je volgt. Je kiest voor een vaste dag maar het is wel mogelijk om op een andere dag of tijd een les in te halen mits er plek is (geen garantie). Probeer daarom van te voren door te geven als je niet kan komen zodat er eventueel iemand anders je plek kan overnemen. Je kan alleen lessen inhalen in het zelfde seizoen. Wil je af en toe een losse volgen? Dan kan dit indien er plek vrij is. Kosten zijn € 12 per losse les.
  • Individuele Les
    Kosten € 60,- (excl. 21 btw, rijkosten) – kan eventueel bij
    je thuis gegeven worden
  • Workshops voor groepen en bedrijven
    Op aanvraag

Meedoenregeling en betaling in termijnen

Ook in het najaar van 2019 kun je weer gebruik maken van de meedoen-regeling van de gemeente Nijmegen bij Yoga Kula. Heb je dit jaar nog niet eerder gebruik gemaakt van de regeling dit jaar en heb je hier recht op?
Je kan dan bij ons 15 yogalessen volgen voor het bedrag van € 150,00.

Wil je graag gebruik maken van de meedoen-regeling stuur dan een mail naar info@yogakula.nl (of info met link).
Wil je liever eerst een proefles volgen? Neem dan de brief van de gemeente en een geldig legitimatiebewijs mee, voor een gratis proefles.
Kijk op www.nijmegen.nl/meedoen voor meer info over de regeling van de gemeente Nijmegen.

Wil je liever in termijnen betalen? Mail dan naar info om de mogelijkheden te overleggen.

Aanmelden voor een van onze lessen?

Ga hier naar ons aanmeldforumulier

Veel gestelde vragen

Kan ik voor de les eten?

Indien mogelijk is het ideaal om 1,5 uur voor de les niet meer te eten. Indien dit niet haalbaar is, probeer dan iets lichts te eten zoals soep, fruit of makkelijk te verteren maaltijd. Probeer vooral na je les goed te drinken om losgekomen stoffen goed af te voeren in het lichaam.

Hoe bereid ik me voor op de les?

Probeer voor de les je voeten, handen en gezicht te wassen en nieuwe deo op te doen. Het is niet aan te raden om voor de les te roken.

Kan ik yoga doen tijdens mijn periode?

Probeer de cyclus van je lichaam te respecteren. Tijdens de eerste dagen van je menstruatie is het aan te bevelen om wat rustiger aan te doen in de les en een pauze te nemen als die behoefte er is. Vermijd of verkort intensieve houdingen met omgekeerde houdingen of achteroverbuigingen. Tijdens de les is er altijd ruimte voor specifieke vragen.

Welke info heeft een docent van mij nodig?

Geef het aan je docente door als je last hebt van (nieuwe) blessures of ziekte zodat hij/zij je eventueel alternatieve houdingen kan geven. Informeer je docent over een (beginnende) zwangerschap zodat hij/zij persoonlijk advies kan geven over welke houdingen in welke maand wel of niet gedaan kunnen worden. Tot week 13 kan je zonder al te veel moeite meedoen met de reguliere lessen. Daarna wordt zwangerschapsyoga aanbevolen. Er zijn echter ook leerlingen die langer doorgaan met extra begeleiding.

Wat kan ik van yoga verwachten?

Hou rekening met diverse lichamelijke, energetische en emotionele reacties. Door de beoefening worden er op verschillende lagen dingen aangeraakt die tijdens of na de les kunnen loskomen. Tranen, blijdschap, verdriet, tevredenheid maar ook sloomheid, hyperactiviteit, hoofdpijn en andere lichamelijke klachten. De houdingen stimuleren energielagen, organen, processen in het lichaam. Er is nooit een eenduidig antwoord waarom maar we gaan graag met je op onderzoek uit om je lichaam en geest beter te leren kennen zodat we dit proces kunnen begeleiden.

Wat voor een kleren doe ik aan?

Comfortabele kleren die wat strakker om je lichaam blijven zitten als je in omgekeerde houdingen komt. We beoefenen yoga op blote voeten, bij voorkeur zonder het dragen van sieraden of horloge. Yogamatten en de nodige ‘yogaprops’ zijn aanwezig maar je mag natuurlijk altijd je eigen mat meenemen. Voor de ontspanning is het fijn om een extra trui en sokken mee te nemen.

Wat kan ik verwachten van de ruimte?

De Kula Studio ligt in een rustig zijstraatje van het centrum van Nijmegen. Ondanks de rustige locatie is er altijd wel geluid van de stad om ons heen. Verwacht dus geen oase van rust. Wel zorgen wij voor die rust in jezelf. Juist in het bewust omgaan met de onrust om ons heen, kan de yoga ons veel rust geven. Probeer dus ook in rust aan je les te beginnen. Zorg dat je 10 minuten voor de les aanwezig bent, zodat je de tijd hebt om je om te kleden en eventueel spullen voor de les kan pakken. Schakel je telefoon uit en blijf met je energie zoveel mogelijk bij jezelf als je op je matje plaats neemt.

Hoe voorkom je blessures?

Blijf tijdens de les goed naar jezelf luisteren. Leer het onderscheid tussen het verleggen van je grenzen of juist het respecteren daarvan. Voel waar jouw ruimte zit in het jezelf uitdagen en probeer ook zacht te zijn voor jezelf. Je adem is daarin altijd je beste gids. Komt deze in de knel of te onregelmatig dan weet je dat je in de houding te ver gaat.

Zijn er houdingen die ik niet kan doen als ik een ziekte heb?

Sommige yogahoudingen (asana’s) zijn af te raden voor bepaalde klachten of condities. Soms wordt dit benoemd in de les maar het is belangrijk dat je zelf vooral weet wat een behandelend arts of specialist je adviseert. Zo kunnen hernia, scoliose, hypermobiliteit, zwangerschap, te hoge of lage bloeddruk, of hyperventilatie om een speciale aanpak vragen. Dit betekent niet dat je geen yoga kan doen. Je leert tijdens de lessen om je eigen grenzen te ontdekken en te respecteren maar soms ook te verleggen doordat je anders met je lichaam leert omgaan. Tijdens de les kan je altijd aangeven als je een oefening niet wilt doen en waar mogelijk bieden we je alternatieve oefeningen aan. Hou er ook rekening mee dat door het doen van de oefeningen soms onverwachte spanningen en emoties kunnen loskomen die in het lichaam zijn opgeslagen. Al lijkt yoga vooral uit fysieke oefeningen te bestaan, het effect blijft niet beperkt tot ons fysieke lichaam.

Voorwaarden

Restitutie en compensatie

Indien er een les onverhoopt een les uitvalt, dan wordt er in eerste instantie voor vervanging gezorgd of voor een extra les aan het einde van de cursusperiode. Lesgeld wordt niet gerestitueerd. Het is niet mogelijk om gemiste lessen in te halen in een volgende periode of een betaalde cursus stop te zetten. Hou er rekening mee dat als je moet je stoppen met de cursus door persoonlijke zaken als blessuren, verandering van werkroosters, verhuizing, zwangerschap etc. hier geen compensatie voor geldt. Wil je (incidenteel) van tijd veranderen dan kan dit in onderling overleg en afhankelijk van beschikbaarheid. Inschrijving is definitief na het overmaken van het cursusgeld.

Openingstijden

Openingstijden

ma9.30 (YOM), 19.00 & 20.30 (Dynamische Hatha)
di19.00 (Yoga beginners) & 20.30 (Dynamische Hatha)
wo9.30, 19.00 & 20.30 (Dynamische Hatha)
do18.00 (Dynamische Hatha)
vr09.00 (Dynamische Hatha)  & 16.00 (Critical Alignment 2x per maand)
zazie workshops voor aanbod
zo10.30 (Critical Alignment 2x per maand)

zo: 2 keer per maand om 10.30 uur Critical Alignment